mask

Cennik usług / warunki gwarancji / zakres odpowiedzialności

Cennik usługi door-to-door (przesyłki w dwie strony):

Przeguby, półosie napędowe - paczki do 10kg - 110zł
Dyferencjały, rozdzielacze napędu itp. - paczki od 10kg do 15kg - 150zł
Dyferencjały, reduktory itp. - paczki od 15kg do 31,5kg - 300zł
Sztywne mosty tylne lub przednie oraz paczki paletowe - 700zł

 

Cennik przesyłek do klienta (przesyłki w jedną stronę):

Przeguby, półosie napędowe - paczki do 10kg - 35zł
Dyferencjały, rozdzielacze napędu itp. - paczki od 10kg do 15kg - 50zł
Dyferencjały, reduktory itp. - paczki od 15kg do 31,5kg - 150zł
Sztywne mosty tylne lub przednie oraz paczki paletowe - 350zł

 

Cennik standardowych usług:

Demontaż/montaż przegubu - 50zł/sztuka
Regeneracja przegubu - 800zł/sztuka
Prostowanie wałka półosi - 250zł/sztuka
Prostowanie sztywnej półosi tylnej - 800zł/sztuka
Rozebranie/złożenie dyferencjału - 500zł - 700zł
Rozebranie/złożenie reduktora/rozdzielacza napędu - 700zł
Rozebranie/złożenie sztywnego mostu napędowego - 1000zł
Demontaż/montaż mostu/dyferencjału/rozdzielacza napędu - 1000zł

 

Weryfikacja i wycena uszkodzeń (tylko w przypadku rezygnacji z przeprowadzenia naprawy) wówczas części pozostają w stanie rozebranym.

Przeguby i półosie napędowe - 100zł/sztuka
Dyferencjały, reduktory, rozdzielacze napędu - 350zł
Sztywne mosty - 500zł

 

Wszystkie podane ceny są cenami brutto.

Firma FKR Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany cen w przypadku zmiany cennika lub doliczenia dodatkowych opłat przez przewoźnika.

W przypadku braku akceptacji kosztów naprawy lub informacji o zwrocie podzespołów w ciągu 14 dni od przedstawiania przez nasz serwis kosztorysu zostaną one zezłomowane po tym terminie.

 

„Uszkodzone/zużyte części są automatycznie złomowane po zakończonym procesie regeneracji”

„Paczki wysyłane są w losowo wybranych opakowaniach/paletach nie gwarantujemy zwrotu części w opakowaniu/palecie w którym otrzymaliśmy część do regeneracji”

 

Zakres odpowiedzialności serwisu mechanicznego FKR Radosław Pasternak zwany dalej "serwis"


1. Serwis mechaniczny nie ponosi odpowiedzialności za usterki oraz uszkodzenia, które wystąpiły po odbiorze pojazdu przez klienta, o ile nie są one bezpośrednim skutkiem nienależycie wykonanej naprawy.
2. Serwis nie odpowiada za awarie powstałe wskutek zużycia eksploatacyjnego lub wad ukrytych, które nie były możliwe do wykrycia na etapie diagnozy lub naprawy.
3. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za usterki i uszkodzenia elementów pojazdu, które nie były objęte zakresem zleconej usługi lub których klient nie zgłosił do diagnozy.
4. Serwis nie odpowiada za szkody wynikające z nieprawidłowej eksploatacji pojazdu przez klienta po wykonaniu naprawy, w tym zignorowania zaleceń serwisu co do dalszych czynności serwisowych lub koniecznych napraw.
5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki użytkowania części używanych lub dostarczonych przez klienta – ich montaż odbywa się na wyraźne życzenie klienta i na jego ryzyko.
6. Serwis nie odpowiada za utratę danych zapisanych w komputerze pokładowym pojazdu, jeżeli nie zostały one zabezpieczone przed rozpoczęciem naprawy.
7. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione w pojeździe – klient zobowiązany jest do ich zabrania przed oddaniem pojazdu do serwisu.
8. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty pośrednie, w tym utracone korzyści, związane z unieruchomieniem pojazdu (np. brak możliwości jego użytkowania do celów zawodowych).
9. Serwis nie odpowiada za szkody w pojeździe powstałe w wyniku zdarzeń losowych niezależnych od serwisu, takich jak: pożar, zalanie, powódź, kradzież, włamanie, burza, grad, wichura, upadek drzewa lub gałęzi, działanie osób trzecich oraz inne zdarzenia o charakterze siły wyższej.


Gwarancja i reklamacje


10. Na wykonane usługi serwis udziela 6-miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów od daty sprzedaży, którą określa dokument zakupu. Gwarancja dotyczy wyłącznie zakresu wykonanej naprawy oraz użytych nowych części dostarczonych przez serwis.
11. Gwarancja obejmuje wady materiałowe i technologiczne tkwiące w produkcie i uwidaczniające się w tym okresie. Gwarancja dotyczy wyłącznie tych pozycji, które są wyszczególnione na dokumencie zakupu. Podstawą do przyjęcia reklamacji jest wypełniony formularz reklamacyjny wraz z dokumentem zakupu. 
12. Reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie po stwierdzeniu usterki, osobiście w serwisie lub w formie pisemnej (formularz dostępny na stronie). Podmiotem do rozpatrzenia reklamacji jest firma FKR Serwis, termin realizacji rozpatrzenia reklamacji wynosi do 14 dni roboczych od otrzymania podzespołu/pojazdu wraz z wymaganymi dokumentami. 
13. Gwarancja nie obowiązuje w przypadku:
  a) ingerencji osób trzecich w naprawiony element,
  b) uszkodzeń mechanicznych niezwiązanych z naprawą,
  c) nieprawidłowego użytkowania pojazdu lub zignorowania zaleceń serwisu,
  d) podzespołów uszkodzonych w wyniku błędnego montażu lub demontażu,
  e) podzespołów uszkodzonych w wyniku kolizji drogowej,
  f) podzespołów uszkodzonych w następstwie awarii innych elementów pojazdu,
  g) podzespołów zamontowanych poza jednostkami zarejestrowanymi jako zakład naprawy pojazdów samochodowych,
  h) osłon przegubów oraz uszczelniaczy jak i wszelkich elementów gumowych,
  i) kosztów związanych z montażem i demontażem podzespołów oraz kosztów przejazdu/transportu w trakcie trwania gwarancji.
„Reklamacje rozpatrujemy tylko wraz z prawidłowo wypełnionym i przesłanym zgłoszeniem reklamacji”


Sytuacje awaryjne i nieodebranie pojazdu


14. W przypadku, gdy klient nie odbierze pojazdu w uzgodnionym terminie, serwis ma prawo naliczyć opłatę postojową w wysokości 50 zł netto za dobę za każdy dzień przechowywania pojazdu po upływie 3 dni roboczych od poinformowania o zakończeniu naprawy.
15. W sytuacjach awaryjnych (np. stwierdzenie poważnych uszkodzeń w trakcie naprawy), serwis niezwłocznie kontaktuje się z klientem w celu uzyskania zgody na kontynuację lub rozszerzenie zakresu prac. Brak decyzji ze strony klienta przez okres 3 dni roboczych może skutkować wstrzymaniem naprawy oraz naliczeniem opłaty za blokowanie stanowiska roboczego w wysokości 200 zł netto za dobę.


Postanowienia dodatkowe


16. Klient, zlecając wykonanie usługi, akceptuje niniejszy regulamin. Regulamin jest dostępny w siedzibie serwisu oraz może być dostarczony drogą elektroniczną na życzenie klienta. Akceptacja może nastąpić poprzez:
 a) podpisanie zlecenia naprawy,
 b) e-mailową akceptację zakresu prac,
 c) telefoniczną zgodę na wykonanie usługi,
 d) faktyczne pozostawienie pojazdu/podzespołu do wykonania usługi.
17. Serwis zastrzega sobie prawo do wykonania dodatkowych prac serwisowych bez konieczności kontaktu z klientem, jeżeli łączny koszt tych prac nie przekracza 200 zł brutto.
18. W przypadku napraw wymagających zakupu drogich części lub materiałów, serwis może zażądać od klienta przedpłaty lub zaliczki. Rozpoczęcie prac może być uzależnione od otrzymania tej kwoty.
19. Przewidziany czas naprawy pojazdu lub jego podzespołów może ulec wydłużeniu w przypadku: oczekiwania na dostawę części zamiennych, opóźnień logistycznych niezależnych od serwisu, a także sytuacji losowych, takich jak choroba, wypadek lub nieobecność pracownika wykonującego dane prace. Serwis dołoży wszelkich starań, aby informować klienta o zaistniałych opóźnieniach na bieżąco.


Obowiązki klienta po odbiorze pojazdu/podzespołu


20. Klient zobowiązany jest do:
 a) uzupełnienia po odbiorze pojazdu/podzespołu odpowiedniego rodzaju i ilości oleju zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu (jeśli olej nie został uzupełniony przez serwis),
 b) regularnej kontroli poziomu oleju oraz obserwacji ewentualnych wycieków płynów eksploatacyjnych po wykonanej naprawie, szczególnie w pierwszych dniach użytkowania,
 c) ograniczenia prędkości jazdy do 100 km/h przez pierwsze 150 km po wykonanej naprawie, w celu zapewnienia prawidłowego ułożenia się zamontowanych części i podzespołów. 
21. Nieprzestrzeganie powyższych zaleceń może skutkować ograniczeniem lub utratą uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji.

Data ostatniej aktualizacji: 22.04.2025r.